Extra handhaving Vleuten Rubenslaan

Donderdag, 17 maart 2016

De afgelopen maanden zijn herhaaldelijk klachten binnen gekomen van omwonenden over sportvissers die 's nachts aan het vissen zijn nabij de Rubenslaan in Vleuten. Het is hier sinds 2015 verboden om 's nachts te vissen. De komende tijd zal strenger gecontroleerd en indien nodig direct opgetreden worden door politie en BOA's.

Sinds 2015 zijn is het nachtvissen in een aantal Vinexwijken ten westen van de A2 in Utrecht gereguleerd via nachtviszones. Het blijkt dat een aantal sportvissers zich hier niet aan houdt en ook regelmatig voor overlast zorgt, waardoor op dit moment op gemeentelijk niveau zelfs wordt gesproken over mogelijke visverboden.

Watertje aan de Rubenslaan, Vleuten

De AUHV accepteert niet dat een aantal hardleerse personen het dreigt te verpesten voor vele anderen. Op mooie dagen wordt het water ook door veel recreanten en kinderen gebruikt om een hengeltje uit te gooien. Om die reden zal de komende tijd streng gecontroleerd worden en direct gehandhaafd indien nodig.

Lees ook: