Nachtviszones Utrecht ingesteld

Woensdag, 22 april 2015

De afgelopen maanden zijn via gemeente en politie bij onze vereniging veel klachten binnen gekomen over rommel langs het water en geluidsoverlast door nachtvissers. Inmiddels hebben hierover gesprekken plaats gevonden met de gemeente en het bestuur van de AUHV ziet geen andere mogelijkheid dan het nachtvissen in de Vinexwijken, dus de wijken ten westen van de snelweg A2 per te reguleren met nachtviszones.

Met ingang van heden is het nachtvissen in de Gemeente Utrecht, ten westen van snelweg A-2, in Leidsche Rijn, De Meern, Vleuten en Haarzuilens verboden. Er mag ’s nachts uitsluitend nog gevist worden vanaf onderstaande rood gemarkeerde oevers.

Vleuten, Haarrijnse Plassen

Leidsche Rijn, Plas Veldhuizen

Vleuten, bij de rondom de Rioolwaterzuivering aan de Proostwetering

We zien in dat dit een forse beperking oplevert voor een aantal sportvissers die 's nachts graag op andere plekken vist. Een kleine groep hardleerse onverlaten verpest hiermee visplezier voor anderen. De maatregel is echter de enige manier om handhaving goed te kunnen organiseren en een breder visverbod te voorkomen. Dit punt is eveneens besproken tijdens de laatste ALV.

Wellicht dat in de toekomst in overleg met de gemeente weer mogelijkheden uitgebreid kunnen worden.

Meer informatie lezen jullie in Hengelsport rond de Domstad, die begin juni verschijnt.