Haarrijnse Plassen 2017

Karperwedstrijd op de Haarrijnse Plassen luidt extra nachtvismogelijkheden in

Eindelijk was het zo ver! We hebben het voor elkaar gekregen dat we de eerste wedstrijd van de karper kampioenschappen van 2017 op de Haarrijnse Plassen mochten houden. Op 23 Juni begon de loting om 17:00 uur. Helaas begon de avond niet al te goed voor het nieuwe koppel 'de Borst' op stek 4. Ronald kwam ongelukkig terecht en belande daardoor op de 1ste hulp. Maar wat een passie voor het vissen want hij is daarna gewoon teruggekomen, ondanks zijn gips!

De eerste karper werd de volgende ochtend gevangen rond 09:00 ’s ochtends door het koppel Lindaart en Scholten. Een leuke kleine spiegelkarper van 7,6 kg. De kop was eraf!

Niet veel later rond 09:30 werd de tweede spiegelkarper van 8,1 kg gevangen door het koppel Kraa en Koppen.

Het koppel Veenhof en Sheombarsing mocht rond het middag uur een mooie schubkarper vangen van ook 8,1kg! Maar het geluk was voor hun nog niet op want rond 20:00 ’s avonds vingen zij nog een spiegelkarper van 12,4 kg. Last but not least ving datzelfde koppel de laatste ochtend rond 08:00 nog een spiegelkarper van 8,1 kg. Helaas is er verder niks bij gevangen door de andere koppels. Wel was het natuurlijk weer een gezellig weekend!

Het podium zag er als volgt uit:

1e plaats met een totaalgewicht van 28,6 kg koppel Veenhof en Sheombarsin met een cadeaubon t.w.v. 150,- te besteden bij Hengelsport Utrecht;
2e plaats met een totaalgewicht van 8,1 kg koppel Koppen en Kraa een cadeaubon t.w.v. 100,- te besteden bij Hengelsport Utrecht;
De troostprijs voor de kleinste gevangen vis 7,6kg is gewonnen door het koppel Lindaart en Scholten. Een boiliepakket van Riverlandbaits!

De volgende viswedstrijd zal op 8 t/m 10 september plaatsvinden op Plas Strijkviertel. Wij kijken er al naar uit!