Nachtvissen/ 3 hengels

Nachtvissen (tussen 2 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopkomst)

Als lid van de AUHV kun je op het meeste van het AUHV-viswater GRATIS nachtvissen. Hier hier heb je geen aanvullende nachtvissticker op je AUHV VISpas voor nodig.
Niet-leden (van de AUHV) mogen NOOIT nachtvissen in AUHV-viswater.
Let op: in Utrecht en Houten gelden vanuit de gemeentes nachtviszones.

Vissen met 3 hengels

Het is op een aantal aangewezen wateren voor AUHV-leden ook mogelijk om gratis te vissen met 3-hengels. Ook hiervoor is geen extra sticker op je AUHV VISpas nodig.
Niet-leden mogen NOOIT met 3-hengels vissen in AUHV-viswater..

Foto: een mooie nachtelijke schubkarper uit Utrechts water.

Landelijke nachtvis/ 3-hengel toestemming

Sportvisserij Nederland heeft samen met haar federaties en De Karper Sportvisserij Nederland (De KSN) een landelijke nachtvis- en 3e hengeltoestemming uitgebracht. Deze documenten (stickers voor op de VISpas)  zijn online te koop via Sportvisserij Nederland. Hier lees je meer over deze toestemmingen.

Op water van andere verenigingen en federaties (dus geen eigendom van de AUHV) kun je met de landelijke nachtvis- en 3e hengeltoestemming terecht.
Deze zijn in de "Gezamenlijke lijst van Nederlandse wateren" aangegeven met een de volgende icoontjes:

en

Deze toestemmingen zijn dus NIET van toepassing op viswater van de AUHV. Je hoeft als AUHV-lid deze niet te kopen om op vele AUHV-wateren 's nachts (of met 3 hengels) te vissen.
Niet AUHV leden mogen dus NOOIT 's nachts of met 3 hengels vissen op AUHV viswater.