Strijkviertel 2015

Wederom karpersucces op de UKK

Vrijdag 9 oktober was het dan zover, de laatste wedstrijd van de Utrechtse Karper Kampioenschappen. Voor de start van de wedstrijd was nog alles mogelijk, met name de koppels Overdevest & Van Driel en Lindaart & Belo maakten grote kans om als winnaar uit de bus te komen. Of zou een outsider alsnog met de hoofdprijs er vandoor gaan? Vorig jaar ging de wedstrijd vliegend van start met 4 karpers in 4 uur.

De wedstrijd begon verrassend genoeg met een lekker zonnetje en om 17.00 werd er met zijn allen verzameld op de parkeerplaats bij Plas Strijkviertel voor de loting. Om 18:30 klonk het startsignaal, maar van een vliegende start was dit maal geen sprake.

De eerste aanbeet kwam pas 's nachts om 00:15 bij Kraa & Koppen op de stek. Een schubkarper van 11,3 kg had zich vergist en bracht het koppel dichterbij de nummer 1 positie. Voor de rest bleef het akelig stil de eerste nacht.

Zaterdag was er, buiten het neerstorten van een drone in het water, weinig activiteit overdag. De tweede karper kwam dan ook pas 's nachts rond 00:30 bij het koppel Korll en Gerwig. Wederom ging het om een schubkarper met een gewicht van 10,3 kg.

Dit was het moment voor het koppel Kraa & Koppen om nog eens flink gas te geven. Rond 04:15 wisten zij een schubkarper te vangen van 11 kg en weer drie uur later kwam de grootste tot nu toe boven water, een schubkarper van 13 kg.

Het koppel Overdevest & van Driel kreeg het hierdoor Spaans benauwd, zowel het koppel Lindaart & Belo als Koppen & Kraa hadden aan 1 vis genoeg om de hoofdprijs te pakken. Helaas voor de deelnemers hadden de karpers geen zin meer om op de foto gezet te worden. Om 11.00 werd het eindsignaal ingezet en om 12.00 stond iedereen klaar voor de prijsuitreiking. Gerben Koopmans voelde zich net sinterklaas met al die mooie prijzen die beschikbaar zijn gesteld door Hengelsport Utrecht & Raptorboats

We mochten beginnen met de winnaar van de Facebook actie, dit was Eric van Doorn met 10 kg boilies.

Er was nog een prijs die gegeven moest worden n.a.v. de tweede wedstrijd op de Haarrrijnse Plassen. Een product welke nog niet op de Nederlandse markt beschikbaar was van Raptorboats. Schitterende drybags voor het koppel Deudekom & Deudekom:

De winnaar van de derde wedstrijd was Koppen & Kraa met een gewicht van 35,3 kg en de runner-up was het koppel Korll & Gerwig.

Het totaalklassement:

1e Overdevest & van Driel(53,3 kg) met €200,- aan waardebonnen bij Hengelsport Utrecht
2e Belo & Lindaart(48,9 kg) met €125 aan waardebonnen bij Hengelsport Utrecht
3e Koppen & Kraa(39,1kg) met €75 aan waardebonnen bij Hengelsport Utrecht
4e Deudekom & Deudekom(22,5kg) met €50 aan waardebonnen bij Hengelsport Utrecht
5e Witkamp & Westerveld(13,1kg) met €25 aan waardebonnen bij Hengelsport Utrecht
6e Korll & Gerwig(10,3kg) met €25 aan waardebonnen bij Hengelsport Utrecht
7e Van Gelderen & Van Genderen(8,2kg) met €25 aan waardebonnen bij Hengelsport Utrecht

De organisatie vond het 3 super leuke visweekenden en hoopt (als) ze het volgend jaar weer organiseren er weer een hoop aanmeldingen zullen zijn. Mochten jullie nog tips of ideen hebben voor volgend jaar dan horen wij dit graag via karperwedstrijden@auhv.nl

Speciale dank gaat uit naar de sponsoren : Hengelsport Utrecht, Raptorboats & Riverlandbaits