Haarrijnse Plassen 2015

Wedstrijd 2 van de Utrechtse Karper Kampioenschappen

Vrijdag 4 september: Wat een slecht begin van de wedstrijd; het regent pijpenstelen en Paul moet in zijn eentje alle stekken af om stekbordjes te plaatsen. (Michaéla was nog hard aan het werk). Doordat Paul met zijn waadpak aan is gaan lopen hield hij hier zelfs blaren aan over. Om 17:00 waren er 8 koppels en hebben we de loting gehouden. De mensen die een stek ver af kregen vonden dat nu toch wel een beetje jammer vanwege het verre lopen in het verschrikkelijke weer!

Alles zo snel mogelijk opbouwen om zo veel mogelijk droog te houden. Dit alles is het weekend zeker waard voor ons geweest. De eerste karper kwam vrijdag nacht rond 03:45 bij Witkamp & Westerveld op de stek. Een leuke spiegel van 13,1kg. Zaterdag ochtend volgde de 2de karper al snel om 11:00 bij Dennis & Paul B. Een mooie spiegel karper van 18,6kg.

s Middags rond 13:30 staat Paul buiten te kijken bij de hengels als opeens Michaéla der hengel af gaat! Hij slaat hem aan, Michaéla rent naar buiten en pakt snel der hengel over. Binnen 1 minuut roept ze help, neem die hengel over ik hou hem niet. Paul pakt de hengel terug wil in zijn boot springen en breekt zijn accupool. Dan maar vanaf de kant! Na een kwartier zwoegen in het wilde water omdat het gigantisch hard waaide kwam er iets groots richting de kant. Om ons heen horen we al mensen praten over dat ze het is… Ja hoor ze zit in het net en Paul schreeuwt van geluk! YESSSS. Wat een prachtige karper, zal Paul hiermee zijn pr verbreken? JA, 21,9kg wat een vangst!

Niet veel later rond 15:30 wordt er weer een karper gevangen deze keer op de stek van Deudekom deze was wel wat kleiner, 9 kg maar ook erg mooi. Een uur later gaat de pieper bij Dennis & Paul B weer af. Een leuke spiegel van 8,7 kilo vond hun boilies erg lekker. Dit gaat de goeie kant op denken we allemaal. Een half uur later wordt dan ook gewoon nog een karper gevangen. Een spiegel van 13,5kg weer op de stek van Deudekom. Na een drukke dag te hebben gehad, kregen we een rustige nacht.

Tot dat…. ’s Ochtends rond 09:00 de hengel van Michaéla ging. Het koppel rende naar buiten pakte de hengel en drillen maar! De wind was gelukkig een beetje gaan liggen onder tussen. De spanning gierde door haar lichaam en ze deed haar best om de karper binnen te halen. Ondertussen hadden ze al weer aardig wat bekijks, helemaal toen ze in het zicht kwam… Wow volgens mij is die wel erg groot roept Michaéla nog. Eindelijk in het net! Hun geluk kon niet meer op. Michaéla heeft ook haar pr verbroken! 23,6kg! Wat een top wedstrijd was dit voor het winnende koppel.

Om een uurtje of 9 wisten ook de kampioenen van vorig jaar John en Jos nog een spiegel van 8.2 kilo te vangen. Als afsluiter van de wedstrijd vingen Dennis en Paul rond 10:30 nog een mooie beschubte spiegel van 10,2kg. Wauw wat een wedstrijd was dit. Een half uur later ging de toeter voor het eindsignaal. Gelukkig wel in droog weer alles kunnen opruimen met z’n allen. Daarna met z’n alle verzameld op stek 10 voor de prijsuitreiking. Roy de Keizer van Riverlandbaits was hierbij aanwezig om een tegoedbon van 50euro voor de grootste karper te overhandigen. Deze ging natuurlijk naar Paul & Michaéla. De 1ste prijs een tegoedbon van 150euro bij Hengelsport Utrecht, ging ook naar Michaéla & Paul O. De 2de prijs, een tegoedbon van 100euro ging naar het koppel Dennis en Paul B. De 3de prijs ging naar het koppel van Deudekom van Raptorboats en zal nog uitgereikt worden bij wedstrijd van Strijkviertel.

Wij kijken uit naar deel 3!!!!