Karpergroep

De AUHV zet zich al een aantal jaren in voor de karpervismogelijkheden in en rondom Utrecht. Wij willen deze activiteiten graag zichtbaarder maken voor de leden. Daarom is de AUHV Karpergroep in het leven geroepen.

In april 2013 vond hiervoor een eerste informatie-avond plaats in Houten, waar met diverse betrokkenen over allerlei karperzaken is gesproken, inclusief de wensen van leden.

Als karpergroep zijn wij actief voor een aantal leuke en belangrijke zaken in onze regio. Zo organiseren wij karper wedstrijden, zijn wij aanwezig op jeugd- en beursdagen, worden de nachtvisontheffingen voor verschillende wateren door ons geregeld en proberen wij het juiste te doen om (nacht)vismogelijkheden te behouden of uit te bereiden.

Inmiddels zijn er diverse uitzettingen gedaan en wij hopen op veel terugmeldingen.

Je bent te allen tijde van harte welkom om:
  • Jouw wensen kenbaar te maken;
  • Met ideeën en suggesties te komen;
  • Je vragen te stellen;
  • Je aan te melden om op de hoogte gehouden te worden voor activiteiten.
  • Je vangsten bij te houden via MijnVISmaat; het officiële vangstenregistratie platform van Sportvisserij Nederland. Vangstgegevens worden volledig vertrouwelijk behandeld en je bepaalt zelf welke gegevens je wel of niet en met wie je ze deelt. Met de gegevens worden visbestanden in kaart gebracht die van belang zijn voor onderzoek en input tijdens bijvoorbeeld VBC-overleggen. In VBC's wordt bepaald of en hoe veel vis (dus ook karper) er uitgezet mag worden in bepaalde wateren