Nationale Hengeldag 2013 (Imkerspark Houten)

Zaterdag, 25 mei 2013

Afgelopen zaterdag 25 mei organiseerde de AUHV de jaarlijkse jeugdhengeldag, dit keer in het Imkerspark in Houten. ’s Ochtends werden de tent, de hengels, het aas en het voer door de AUHV-vrijwilligers klaargezet, zodat iedereen die mee wilde doen direct aan de slag kon. Indien nodig met advies van de ervaren ‘vismeesters’ van de AUHV.

Er waren uiteindelijk wat minder jeugdige vissers dan in andere jaren aanwezig. Misschien dat het weerbericht sommigen binnen hield? Gelukkig bleek het toch prachtig visweer en werd het een vrolijke drukte. Vooral op de vernieuwde steiger gooiden de vissertjes hun hengels uit.

Langs de Imkersplas waren een aantal AUHV-karpervissers neergestreken, die met hun complete set-up de nodige aandacht kregen. Ook de vliegvisinstructie van de AUHV-vliegvisgroep The Leader trok flink wat belangstelling, net als de ‘vislessen’ door vismeester Leo Harmsen. Ondertussen kwam wethouder Van Dalen van de gemeente Houten nog een kijkje nemen bij de vernieuwde steiger, die dankzij de steun van Sportvisserij Nederland, de AUHV en de federatie gerenoveerd kon worden.

Iedereen bedankt voor de komst en tot volgend jaar!