Honderden vissen dood na droogpompen waterpartij (video)

Dinsdag, 8 oktober 2013

HOUTEN - Een aannemer in de nieuwbouwwijk Castellum heeft maandagavond honderden vissen gedood door een waterpartij droog te pompen. Dit was nodig om de waterpartij te verbreden.

Het droogpompen had tot gevolg dat er veel spartelende visjes en enkele grote vissen tevoorschijn kwamen. Rond 19.00 uur waren er zo’n 30 dode vissen te zien en doken eenden en meeuwen achter elkaar kleine visjes op uit de modder.

Bewoners van de aangrenzende woningen aan de Porta Basilica keken met afschuw naar de beelden van verschillende dieren in doodstrijd. Bij het maken van de foto- en filmbeelden werd uw verslaggever ook boos aangesproken over de situatie.

De Milieu Werkgroep Houten gaat melding doen bij de Milieu Politie Midden Nederland. Raadslid David Jimmink van GroenLinks meldde op Facebook nog die avond de wethouder om opheldering te vragen. Later meldde hij dat de wethouder geschrokken reageerde en er vanuit het gemeentehuis driftig werd gebeld.

De politie 0900-8844 wist niet wat ze ermee aan moest, maar de dierenpolitie 144 heeft de aangifte genoteerd.

Bron: Dichtbij.nl

De AUHV gaat er direct mee aan de slag, zodat dit soort praktijken in de toekomst voorkomen kunnen worden.

Lees ook: