AUHV helpt om waterkanten van Leidsche en Oude Rijn schoon te maken

Vrijdag, 15 september 2023

Op zaterdag 23 september neemt een grote groep vrijwilligers van de AUHV (met name van onze Roofvisgroep) deel aan de grootschalige opruimactie Leidsche en Oude Rijn Schoon, in samenwerking met Sportvisserij MidWest Nederland en Recycle Valley. Vanaf Oog in Al tot aan Alphen aan den Rijn wordt op en rond de Leidsche zwerfafval opgeruimd, zowel langs de oevers als vanaf het water.

Dit is waar onze AUHV-leden aan de slag gaan:

• Leidsche Rijn Utrecht - vanaf “Landhuis in de stad” (Park Oog in Al) tot het Amsterdam-Rijnkanaal
• Leidsche Rijn – vanaf het Amsterdam-Rijn kanaal in Leidsche Rijn tot aan de brug Meerndijk /Castellumlaan in De Meern (centrum)

Zeker ook sportvissers weten hoe fijn het is om te recreëren in de natuur, alleen of samen aan de waterkant. Dagelijks zijn zij in de natuur om hun sport uit te oefenen. Voor sportvissers is het dan ook meer dan storend dat andere mensen hun afval laten slingeren.

Al jarenlang zet de sportvisserij en de AUHV zich daarom in om zwerfafval op te ruimen aan de waterkant onder de noemer #Vang5. Bij #Vang5 wordt aan elke sportvisser gevraagd altijd rondom de visstek minimaal 5 stuks afval te verzamelen, ook al is dat door een ander achtergelaten.

Sluit jij ook elke vistrip af met #Vang5?

Meer info over Recycle Valley via deze link