Ruim steeds wat afval op met Vang5

Zondag, 3 juli 2022

Iedereen kent de verhalen van afval aan de waterkant: achtergebleven blikken bier, plastic, nylon, en soms een complete tent, je kan het zo gek niet bedenken of het wordt achtergelaten na een dagje of nachtje vissen. Het is een klein percentage die dit veroorzaakt maar dit deel van de vissers verpest het plezier voor zoveel mensen!

Er moet wat gebeuren: Vang5

We zijn het er vast allemaal mee eens dat er echt wat moet gebeuren. Wij willen er als vissers zeker niet op aangekeken worden, maar willen juist de groep zijn waar iedereen een voorbeeld aan kan nemen. Dus wat is er mis mee om soms eens wat extra troep op te ruimen dan alleen die van jezelf?

Sportvisserij Nederland heeft al een balletje opgegooid en is met de actie Vang5 gekomen. Wat houdt deze actie nu eigenlijk in? Dat is erg simpel. Aan het einde van je sessie neem je behalve je eigen afval, ook 5 extra stukken afval mee of ruim je 5 minuten lang afval op van anderen. En het is echt nodig, weet je wel hoe lang afval in de natuur achter blijft, schrik niet!

Doe mee met de actie Vang5 en deel je vangst op social media met #vang5 en #vissersruimjerotzooiop.

Je wilt toch je kinderen goed opvoeden!