Telegraaf: Utrecht maakt grote kans op WK Streetfishing

Woensdag, 4 augustus 2021

Gisteren berichtte de Telegraaf uitgebreid over de kans dat het komende WK Streetfishing op zaterdag 21 en zondag 22 november a.s. in Utrecht zal worden georganiseerd.

Sportvisserij Nederland heeft inmiddels een vergunningaanvraag ingediend bij de gemeente. De Telegraaf interviewde Piƫtte van Hoorn, hoofd wedstrijden bij Sportvisserij Nederland. Utrecht is een prima keuze voor het evenement, vanwege het goede viswater en een puike roofvisstand, maar ook omdat de kades laag zijn. Dat is eenvoudiger voor het vissen en bij het landen van de vangst, gaf zij in het interview in De Telegraaf aan. Radio 538 en ook Veronica pikten het bericht eveneens op.

Actieve visserij
De bedoeling is dat er ongeveer honderd deelnemers uit verschillende landen aan het WK deelnemen. Zij zullen heel actief op diverse stekken langs het parcours in de stad proberen zoveel en zo groot mogelijke roofvis te vangen. Uiteraard met alle aandacht voor de omgang met de gevangen vis. Alle vis wordt snel onthaakt, op een matje gemeten en daarna direct teruggezet.

Meer informatie over het komende WK Streetfishing vind je hier.