Vang 5: help je mee?

Zaterdag, 19 juni 2021

Sportvisserij Nederland heeft er ‘schoon’ genoeg van: zwerfafval in en rond het water. En daar sluit de AUHV zich graag bij aan. Daarom gaan we met zijn allen deze troep opruimen. Help jij mee? Alleen samen houden we de waterkant schoon.

De insteek van Vang5 is simpel: elke keer dat je gaat vissen, ruim je rond jouw stek minimaal vijf stuks afval op – meer mag natuurlijk altijd – óf maak je minstens vijf minuten lang schoon. Een eenvoudige aanpak die veel sportvissers eigenlijk al in de praktijk brengen.

Om het je nog gemakkelijker te maken aan de campagne mee te doen, is er een Vang5 schoonmaakpakket samengesteld. De set bestaat uit een opvouwbare grijper, twee rollen vuilniszakken van gerecycled plastic en één setje Vang5 handschoenen. Voor slechts € 20,- (incl. verzendkosten) heb je een complete set waarmee je de waterkant jarenlang schoon kunt maken én houden. Maar natuurlijk kan je ook gewoon een vuilniszak meenemen.

Ga naar www.vang5.nl om je aan te melden voor de campagne. Daar kun je ook de set of losse items bestellen.