Laat geen afval achter

Zondag, 6 december 2020

We herhalen het nog maar eens: afval hoort niet langs de waterkant. Het is voor iedereen een grote ergernis om aan de waterkant te komen en daar allerlei rotzooi en afval te zien liggen.

Helemaal bont maken die lui het die hun uitwerpselen gewoon op een grasveld of in het water laten liggen en WC-papier laten rondslingeren. Wat een aso’s die dat doen! Nu zijn de daders niet altijd hengelaars, maar wij worden er wél vaak op aangekeken. En als het om verpakkingen gaat van bijvoorbeeld aas, of blikjes van mais, kan je het moeilijk ontkennen.

Of als er net vistentjes hebben gestaan en er blijft een berg rommel achter. Dat kan dan ook vervelende consequenties hebben voor ons
(nacht-)visrecht. Spreek elkaar er gerust op aan!

Tip: vuilniszak mee

Goed voorbeeld doet volgen, dus moeten wij als AUHV-leden laten zien dat wij weten hoe het hoort. De boodschap van de AUHV aan haar leden maar natuurlijk aan alle vissers is duidelijk: ruim je afval op! Neem altijd een vuilniszak mee om je eigen afval mee naar huis te nemen en als je ook ander zwerfvuil meeneemt, ruimt dat lekker op.

Maak melding!

Zie je zaken die niet door de beugel kunnen, meld dat dan bij onze AUHV-BOA's of bel de politie (0900-8844). Stroperij kun je ook melden via het landelijke Meldpunt Visstroperij van Sportvisserij Nederland.