Wijziging verenigingsbepalingen per 2021

Vrijdag, 4 december 2020

De AUHV heeft visvriendelijk en verantwoord vissen hoog in het vaandel staan. Dat is dan ook de reden dat per 1 januari 2021 voor de AUHV-wateren de verenigingsbepalingen als volgt zijn aangepast:

• Het gebruik van een onthaakmat is voor karpervissers verplicht gesteld. Voor roofvissers wordt het gebruik van harte aanbevolen.

• Tijdens het roofvissen dient men tevens een onthaak- en kniptang te bezitten en zo nodig te gebruiken.
  • Het is verboden om tijdens het vissen een leefnet in het bezit te hebben en te gebruiken, met uitzondering van wedstrijden die bij de AUHV/ regionale wedstrijdcoördinatie zijn aangemeld en voorzien zijn van een wedstrijdtoestemming.
Bovenstaande bepalingen zullen in Visplanner.nl bij het AUHV-water worden toegevoegd en in de papieren AUHV-viswaterlijst en Gezamenlijke viswaterlijst.

Loodvrij vissen verplicht bij wedstrijden

Al eerder was een besluit genomen over het loodvrije vissen: het is verplicht om bij viswedstrijden en evenementen in AUHV-viswater loodvrij te vissen. Meer informatie hierover vind je in de “Green Deal” tussen Ministerie van EZI, Unie van Waterschappen & Sportvisserij Nederland.