Maatregelen in verband met corona

Vrijdag, 3 april 2020

Als AUHV houden we ons uiteraard aan de maatregelen vanuit de overheid, RIVM en NOC*NSF. Dat betekent dat alle activiteiten zijn opgeschort. Ook de algemene ledenvergadering is zoals we al eerder lieten weten tot nader order uitgesteld. Er mag echter nog wel worden gevist. Vissen biedt in deze bizarre tijd ontspanning en maakt het hoofd leeg. Maar neem wel de regels in acht (en zorg dat je ook nu altijd de VISpas bij je hebt).

Houd je aan de regels
En er kán gevist worden binnen de coronamaatregelen van de overheid, het RIVM en NOC*NSF.
  • Ga in je eentje vissen, ook als je met een boot het water opgaat.
  • Kies je stekken liefst in landelijk gebied, zodat je weinig andere mensen tegenkomt.
  • Houd je te allen tijde aan de minimale afstand van 1,5 meter.
  • Zoek een andere plek als er al veel vissers zijn.

Zoek elkaar vooral niet op. Als je ziet dat ergens al een aantal mensen vist, zoek dan een andere plek. Het lijkt namelijk al snel, zeker voor niet-sportvissers, dat men in groepen vist. Samen zorgen we ervoor dat we kunnen blijven vissen.

Pak je verantwoordelijkheid en blijf genieten
Samen komen we deze moeilijke periode te boven. Ga vooral vissen om je hoofd leeg te maken en even buiten te zijn, maar we kunnen het niet vaak genoeg herhalen, houd je aan de regels. Door ons nu aan die regels te houden, kunnen we hopelijk binnenkort weer als vanouds ook met elkaar vissen.