Visserijkundig onderzoek Plas Veldhuizen

Woensdag, 12 februari 2020

De AUHV, gemeente Utrecht en Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden laten op dinsdag 10 maart a.s. een visserijkundig onderzoek uitvoeren op Plas Veldhuizen in Utrecht.

Doel van het onderzoek
De AUHV werkt samen met de gemeente en het waterschap aan verbetering van de visstand. Voor Plas Veldhuizen is hierover nog onvoldoende informatie beschikbaar. Doel van het onderzoek is om een actueel beeld te krijgen van de soortensamenstelling en aantallen op deze locatie.

Locaties en data
Het visserijkundige onderzoek is ingepland op dinsdag 10 maart, aanvang 9.00 uur (onder voorbehoud van de weersomstandigheden). Het onderzoek wordt uitgevoerd door Sportvisserij Nederland. Zij zullen tussen ca. 9.00 uur tot 15.00 uur de locatie afvissen. Alle vis wordt na het onderzoek uiteraard weer netjes teruggezet.

Onderzoeksmethode

Het onderzoek wordt uitgevoerd met een zegen (net) en elektrovis-apparatuur. Sportvisserij Nederland zal na afloop een adviesrapport schrijven met bevindingen. Daarmee kunnen de gemeente Utrecht, het waterschap en de AUHV eventuele beheermaatregelen, zoals inrichtingsmaatregelen en visuitzet, voor deze locaties uitwerken.

Benieuwd naar de visstand op deze locaties?
U bent van harte welkom om te komen kijken, maar houdt daarbij wel rekening met de mensen die het onderzoek moeten uitvoeren.