Dierenwelzijn nota Gemeente Utrecht

Vrijdag, 6 december 2019

Gisterenmiddag sprak de gemeenteraad Utrecht over de nota dierenwelzijn met daarin een passage over de hengelsport. Het amendement van de VVD, mede ondertekend door D66, CU, PVV en Stadsbelang, werd omarmd door alle partijen met uitzondering van de Partij voor de Dieren. Kernpunt is om dierenwelzijn te borgen via voorlichting, educatie en handhaving.

Vanmiddag sprak de gemeenteraad Utrecht over de nota dierenwelzijn met daarin een passage over de hengelsport. De AUHV heeft, in samenwerking met de federatie MidWest en Sportvisserij Nederland, de afgelopen maanden de hengelsport zichtbaar gemaakt in kennis, kunde en maatschappelijke impact.

Het amendement van de VVD, mede ondertekend door D66, CU, PVV en Stadsbelang, werd omarmd door alle partijen met uitzondering van de Partij voor de Dieren. Kernpunt is om dierenwelzijn te borgen via voorlichting, educatie en handhaving.  De hengelsport staat op de kaart in Utrecht. De AUHV gaat met de gemeente meer in gesprek om de samenwerking te versterken. We pakken onze verantwoordelijkheid om dierenwelzijn te borgen, maar tevens onze vereniging groot en sterk te houden en de belangen van de sportvissers te vertegenwoordigen.