Verslag 8e wedstrijd AUHV Wedstrijdgroep

Woensdag, 24 juli 2019

Op de wedstrijden in het AR-kanaal bij Pouw rust geen zegen. Was er bij de vorige wedstrijd sprake van code oranje (storm), nu was er code geel (onweer/hagel en harde regen). Toch maar vol goede moed naar de waterkant. Het opbouwen kon nog droog gebeuren maar vijf minuten na het eerste fluitsignaal begon het te hozen.

Stilletjes hoopten wij dat de buien westelijk van ons voorbij zouden gaan, maar niets was minder waar. Tot de pauze was er nog redelijk te vissen en werden er links en rechts aardige vangsten gedaan. Maar helaas. Vlak na de pauze brak het onweer los en moest om veiligheidsredenen de wedstrijd gestaakt worden. Na 20 minuten leek het over te waaien en was de wedstrijdleiding In overleg om de wedstrijd te hervatten. Maar het begon opnieuw te onweren en de wedstrijd moest definitief gestaakt worden. Veiligheid gaat boven alles.

Helaas voor diegenen die al vis in het netje hadden werd er niet gewogen, wat voor het nodige onbegrip zorgde. In het reglement staat echter duidelijk dat als de wedstrijd gestaakt wordt, er gewogen gaat worden bij 3/4 wedstrijd. En dat was niet het geval. Hopelijk kan de inhaalwedstrijd (24 augustus) wel vervist worden.

Rob Kluvers