Verslag 7e wedstrijd AUHV Wedstrijdgroep

Zaterdag, 13 juli 2019

Spraken de kranten over deze dag als zwarte zaterdag op de weg (6 juli), dat was ook te merken op het viswater. Het leek wel of de vis massaal op vakantie was. Voor velen van ons een moeizame visserij, er was bijna geen beet te krijgen terwijl het Merwedekanaal in Nieuwegein - beter bekend als de Bongenaar - toch altijd wel goed was voor redelijke vangsten.

Toch wist Nico Westphal in het eerste vak 6.100 gram ter weging aan te bieden (geruchten deden de ronde dat hij niet het verschil weet tussen 11.30m en 12.00m, de toegestane maximumhengellengte). Bertus Schoonhoven was in dit vak tweede met 1.900 gram. Ondergetekende had ook een aardig beetje vis gevangen, maar bij de weging bleek er geen visje meer in het net te zitten maar een behoorlijk gat. In het tweede vak was Anton Kamp 1e met 2.000 gram en Hans Bos verdienstelijk 2e met 1.900 gram. Aan het weer lag het niet, want er was geen wolkje aan de hemel te herkennen. Op naar de 8e wedstrijd in het AR-kanaal bij Pouw.

Rob Kluvers