Weinig vis bij 3e wedstrijd AUHV-competitie

Zondag, 12 mei 2019

Was ik bij de eerste wedstrijd in de Vecht bij Nieuwersluis heel positief over dit schitterende viswater, nu dus beslist niet. Vol goede moed begonnen wij met 14 man aan onze derde wedstrijd, maar deze zonk na een goed uur wel in onze vislaarzen.

Het leek wel of de vis unaniem een ADV- of snipperdag had genomen er was bijna niets te vangen. Sommigen van ons vroegen zich vertwijfeld af ‘wat doe ik verkeerd?’, maar ook dat is vissen.

De eindresultaten spreken voor zich: in het eerste vak werden Donald Jansen en Rob Kluvers gedeeld eerste, met - schrik niet - 550 gram. In het tweede vak wist Joop van Amerongen nog 1.300 gram ter weging aan te bieden. In het geheel werd er 7 keer de nul gescoord en het totaalgewicht van 14 man was een schamele 4.700 gram (in de eerste wedstrijd op dit water was dat 77.050 gram, ter vergelijking).

Al met al een visdag om snel te vergeten en ons te focussen op de volgende wedstrijd, 25 mei a.s. aan de Oude Rijn in Woerden.

Rob Kluvers