AUHV Wedstrijdgroep: de kop is eraf

Woensdag, 10 april 2019

Eindelijk konden de hengels uit het vet voor de eerste wedstrijd van het seizoen 2019. Het uitgekozen wedstrijdwater was de Vecht bij Nieuwersluis, een van de visrijkste wateren in de provincie. De opkomst was voltallig, op een zieke na.

Na enige mededelingen kon het loten beginnen. Rob Moers lootte de koppositie en Dick Fasseur de staart. Dit zijn over het algemeen de beste plaatsen. Het weer en de vis deden allebei hun best en de vangsten waren over het algemeen goed, alhoewel op de meeste plaatsen de grote vis het af liet weten. In het eerste vak liet Anton Kamp 9.900 gram aantekenen en was Rob Moers goede tweede met 8.500 gr. In het tweede vak was Michel Sefcik met 6.500 gr. de beste, gevolgd door Dick Fasseur met 6.350 gr. In totaal was de vangst 77.050 gr., wat een gemiddelde betekende van 4.816 gr. per visser. Een geslaagde eerst dag van de competitie!

Kijk hier voor de rest van het programma.