Er valt wat te kiezen op 20 maart!

Dinsdag, 12 maart 2019

Op 20 maart zijn er verkiezingen - ook voor de waterschappen. En daar valt wat te kiezen. Diederik van der Molen, zelf sportvisser, komt in het bestuur van het waterschap De Stichtse Rijnlanden op voor de belangen van sportvissers. Hij vindt het belangrijk dat mensen kunnen genieten van het water. En daar hoort vissen ook bij!

Samen optrekken
Sportvissers zijn de ogen en oren langs het water. Diederik wil dan ook graag dat sportvissers en medewerkers van het waterschap samen optrekken. En dat het waterschap bij onderhoud (zoals baggeren) en aanleg (zoals natuurvriendelijke oevers) rekening houdt met sportvissers. Hij is voor schoon water, maar ook voor een gezonde visstand. Diederik: "Ik denk dat er bij de sportvissers heel veel ideeën zijn hoe we het water verder kunnen verbeteren; laat je daarom horen!".
Zijn partij zet zich ook in voor extra zuivering bij de rioolwaterzuiveringsinstallaties. Om te voorkomen dat er medicijn- of drugsresten, microplastics en andere ongewenste chemische stoffen in het oppervlaktewater en dus in de vissen terecht komen.

Vind je dat ook belangrijk en wil je een stem van de sportvissers in het bestuur van het waterschap? Diederik staat op lijst 1, Water Natuurlijk, plaats 5.