Laat geen afval achter

Donderdag, 12 juli 2018

We herhalen het nog maar eens: afval hoort niet langs de waterkant. Het is voor iedereen een grote ergernis om op aan de waterkant te komen en daar allerlei rotzooi en afval te zien liggen. Wat een aso’s die dat doen! Nu zijn de daders lang niet altijd hengelaars, maar wij worden er wel vaak op aangekeken. En als het om verpakkingen gaat van bijvoorbeeld aas, kan je het moeilijk ontkennen. Dat kan dan ook vervelende consequenties hebben voor ons (nacht-)visrecht.

Goed voorbeeld doet volgen, dus moeten wij als AUHV-leden laten zien dat wij weten hoe het hoort. De boodschap van de AUHV aan haar leden maar natuurlijk aan alle vissers is duidelijk: ruim je afval op! Neem altijd een vuilniszak mee om je eigen afval mee naar huis te nemen en als je ook ander zwerfvuil meeneemt, ruimt dat lekker op. Zie je zaken die niet door de beugel kunnen, meld dat dan bij onze BOA’s.