Van de voorzitter: Grillig!

Donderdag, 1 november 2012

Terwijl jullie dit lezen is de herfst al in volle gang. De visvangsten kunnen in deze tijd goed, maar soms ook grillig zijn. Voor het bestuur is het de tijd om de balans op te maken. Hoeveel leden hebben we dit jaar?

Ook het ledenaantal kan een grillig verloop hebben. Van invloed op dit ledenaantal is bijvoorbeeld het weer. Zeker met een slecht voorjaar gaan er minder mensen naar de waterkant.

Ook zijn de ‘even’ jaren slecht, er is dan altijd een EK of WK. Als er dan ook nog Olympische Spelen zijn, dan weet je van tevoren al dat er veel minder leden zijn. Al deze negatieve factoren waren van toepassing op dit jaar. De zomer werd pas in augustus mooi en zeker tijdens de Spelen zaten de meeste aan de buis gekluisterd. Toch kwam (gelukkig) deze verwachting niet uit.

Integendeel! Op 1 september bedroeg het ledenaantal maar liefst 9300! Zoveel leden hebben we in jaren niet gehad. Dit aantal duidt er op dat vissen steeds populairder wordt. Wat zal het in 2013 gaan worden als we een oneven jaar hebben er geen grote toernooien zijn? Gaan we richting 10.000 leden of is de verwachting weer net zo grillig als vissen zijn kan?

Bron: Hengelsport rond de Domstad - nov '12