Verslag jaarlijkse bootjeswedstrijd senioren

Maandag, 7 november 2016

Onlangs trokken de heren seniorenwedstrijdvissers van de AUHV Wedstrijdgroep er op uit voor de jaarlijkse bootviswedstrijd voor senioren, op de Breukeleveense Plassen. We ontvingen een kort verslag.

We treffen het wel met de jaarlijkse bootjeswedstrijd. Onder ideale weersomstandigheden weinig zon, geen wind, met een temperatuurtje van 20 graden, was het goed toeven op de Breukelveense plassen.

Om 7 uur was het verzamelen bij de eerste aanslag, daarna uitloten, altijd een spannend moment met wie je de dag moet doorbrengen. De oudjes kunnen allemaal wel een visje vangen maar, de een is beter in de vaste stok dan met de feeder, dit kan wel het verschil maken.

Nadat de bootjes volgeladen waren met de visspullen, wat toch niet zo makkelijk is op wat oudere leeftijd, omdat het evenwichtsgevoel de meeste oudjes parten speelde, wat hilarische momenten op leverde. Er werd daarna in alle rust naar de vis plek geroeid. Een iemand was zo slim om een buitenboordmotortje mee te nemen, wat nog al wat jaloerse blikken op leverde.

Nadat de visplek bereikt was, kon men de hengels en het aas klaar maken. Na het fluitsignaal kon men beginnen, er werd gelijk vis gevangen door iedereen. In het begin nog wel klein, maar na een uurtje toch ook wel wat brasems.

Men kon elkaar zien, zodat iedereen een beetje kon inschatten hoe hij er voor stond. Om 13.30 uur was het einde vissen, en kon de vis gewogen worden. Na nog een pittige roeitocht terug, wat voor de meeste toch een goede training was sinds jaren, was er het wel verdiende broodje bal met ook een drankje. Daarna volgde de prijsuitreiking.

De uitslag:

• Donald Janssen / Loek Schalkwijk 12.7606