Vis TV zondag in Utrecht: witvis en snoek

Vrijdag, 7 oktober 2016

Komende zondag zie je om 09:30 op RTL 7 de herhaling van de eerste aflevering Vis TV 2016. Dan parkeert de Vis TV Landrover in het gezellige stadscentrum van Utrecht! Aan de oevers van de Oudegracht pakken Ed en Marco hun visuitrusting uit om de stadse snoek en witvis te belagen.

Dat levert bijzondere beelden op, dus absoluut de moeite waard om te kijken!

Bekijk hier de promo:

De twee kilometer lange Oudegracht verbindt de Kromme Rijn met de Vecht en doorkruist daarbij de gehele Utrechtse binnenstad. Een ‘stadser’ decor is voor deze eerste aflevering dus haast niet denkbaar. En vanwege het prachtige, zonnige zomerweer is het ook gezellig druk in de stad.

Onder het toeziend oog van het massaal aanwezige winkelende publiek, studenten en toeristen tuigen Ed Stoop en Marco Kraal hier hun hengels op. Naar verluidt bulkt het in de Utrechtse stadsgrachten namelijk van de witvis en zit er bovendien een uitstekend bestand aan snoek. Ed kiest daarom voor een baitcaster, pluggen en shads en gaat voor de roofvis. Marco begint met een boterzachte forelhengel waaraan hij – boven een dropshotloodje – een tros maden langs de kademuren laat dansen. Dat schijnt goed te werken voor de blankvoorn.

Vlokdobber

Na een tijdje dropshotten op witvis, schakelt Marco over op een broodvlok die hij onder de vlokdobber aanbiedt. Dit om ook kans te maken op de grotere vissoorten zoals winde en brasem. Ed wisselt regelmatig van kunstaas en maakt worp na worp om een mooie snoek uit het stadswater van de Domstad te foppen.

In de wetenschap dat Esox lucius zich graag ophoudt op schaduwrijke plekken, werpt Ed zijn kunstaas bij steigers, onder bruggetjes en langs aangemeerde boten. Of Ed en Marco met deze verschillende vistechnieken succesvol zijn in hartje Utrecht, zie je hier

Vis TV Next

Een nieuw onderdeel van Vis TV is ‘Vis TV Next’ – bekend van Studio Vis TV – waarin we elke week in de wereld van de nieuwe generatie sportvissers duiken: de jeugd. In aflevering 1 bezoeken we zondag de oevers van Fort Blauwkapel in Utrecht. Daar krijgen groepen 6 en 7 van basisschool De Beiaard tijdens een visserijkundig onderzoek een heuse visles. Onder belangstelling van de aanwezige media, politici én de Vis TV camera leren de kids alles over de verschillende vissoorten die hier zwemmen.

Herhaling en Vis TV After

De herhalingen van Vis TV 2016 start op zondag 9 oktober en wordt iedere zondagochtend om 09.30 uur op RTL 7 uitgezonden.