Caspargouwse wetering niet bevisbaar!

Woensdag, 18 juli 2012

De Caspargouwse wetering is een mooi stukje water tussen de Kromme Rijn arm en Amsterdam-Rijn kanaal. We willen onze leden er echter nadrukkelijk op wijzen dat de AUHV daar geen visrechten bezit en er dus niet gevist mag worden door onze leden.

Uit betrouwbare bronnen blijkt dat er regelmatig AUHV-leden aangetroffen worden aan de waterkant, waarschijnlijk uit onwetendheid, maar je loopt dus het risico om bij controle een boete te krijgen.

Waar mag ik vissen?

In de lijsten van viswateren, die je bij je AUHV-VISpas hebt gekregen, kun je exact nalezen waar je wel en niet mag vissen en onder welke voorwaarden. Eenvoudiger is echter om een blik te werpen op de onlangs vernieuwde VISplanner website www.visplanner.nl. Daar kun je sinds kort op basis van je eigen VISpasnummers exact op Google Maps kaart zien waar je wel en niet mag vissen. VISplanner is overigens ook als app beschikbaar voor Android, en binnenkort ook in de AppStore.

Check de kaart hieronder over de Caspargouwse wetering maar eens:

De Caspargouwse wetering is rood gearceerd. Ik mag er met mijn AUHV-VISpas dus niet vissen, helaas. Gelukkig genoeg bevisbaar AUHV-water in de buurt!

VISplanner nu ook als app beschikbaar voor Android en binnenkort in de AppStore!