Nieuw recreatiegebied Ruigenhoek officieel open

Donderdag, 3 mei 2012

Het publiek weet de weg inmiddels al goed te vinden maar de officiƫle opening van het nieuwe recreatiegebied Ruigenhoek is pas volgende week dinsdag, in het bijzijn van bestuurders van de gemeentes Utrecht en De Bilt, de Landinrichtingscommissie Noorderpark en het recreatieschap Stichtse Groenlanden.

Hoewel het er al prettig toeven is, doet het voormalige weilandengebied Ruigenhoek met zijn pas aangelegde natuur zijn naam nog nauwelijks eer aan. Ook de voorzieningen voor onder meer wandelen, fietsen, paardrijden, skeeleren, skaten, basketballen, voetballen en vissen liggen er nog fonkelnieuw bij.

Ruigenhoek maakt deel uit van de recreatieve stadsrandzone aan de noordoostzijde van Overvecht, die naast de Ruigenhoekse polder bestaat uit de Gagelbossen en de Maarsseveense plassen met een uitloop met wandel-, fiets- en ruiterpaden tot aan de Loosdrechtse plassen. Het gebied is bestemd voor inwoners van Utrecht en omliggende plaatsen, die er dicht bij huis kunnen recreëren.

Verspreid over het hele terrein staan picknickplekken en zitbanken. Nieuw in de regio is de mogelijkheid van dagkamperen: bij visvijver mogen overdag tenten en caravans geplaatst worden. Verder beschikt het terrein over een paviljoen en een openbaar toilet.

Een foto-impressie van Ramon Mosterd vind je hier.

Bron: DNU.nu