Verslag Roofvisgroep - Hoge Vaart 19-09-2015

Woensdag, 23 september 2015

Dat de Hoge Vaart erg gewaardeerd wordt door de leden van de Roofvisgroep wisten we natuurlijk wel, we nemen hem niet voor niets de laatste jaren als vast onderdeel in ons programma op. Deze keer waren er weer zoveel aanmeldingen dat we, ondanks het grote aantal beschikbare boten toch nog deelnemers moesten teleurstellen.

Veel boten, veel baars, nog meer waterpest en ….

9 leden stelden hun boot beschikbaar, Nico bracht bracht zelfs, naast zijn eigen visboot óók nog zijn porta mee zodat er twee plaatsen extra beschikbaar waren – een heel gesjouw dus … waarvoor bij dezen onze dank Nico (!) Zowel de porta’s als de visboten konden we inzetten en dat resulteerde in een groep van 20 deelnemers.

Hoewel per boot sterk verschillend en ondanks dat de ondiepere gedeelten slecht bereikbaar waren vanwege de welig tierende waterpest vielen de vangsten over het geheel bezien toch mee.
Het regenachtige begin van de dag werd goedgemaakt door prima visweer vanaf een uur of elf. De dag werd afgesloten met een gezellige drukte tijdens het traileren en het verwijderen van de bossen planten die onder de trailers hingen. Even gezellig evalueren maakte deze gezellige dag compleet.
Kortom….. volgend jaar weer !

Een uitgebreid verslag van Leon over deze geslaagde visdag kun je hier als .doc downloaden.