Vismaatje gezocht! (Oproep Leger des Heils)

Donderdag, 9 juli 2015

Zo af en toe krijgen we bijzondere verzoeken binnen bij de redactie. In dit geval nam iemand van het Leger des Heils contact met ons op: ze zijn voor een bewoner op zoek naar een vismaatje!

Dat vissen heilzaam kan werken, weten we als AUHV-ers natuurlijk maar al te goed. We roepen onze leden dan ook op om de volgende 'vacature' eens te bekijken. Mocht je het leuk vinden om iemand te helpen en af en toe een keertje te vissen met iemand die wel wat hulp kan gebruiken: neem dan vooral contact op met Margaritha of Anna!

De oproep:

Een bewoner van Domus De Hoek (Leger des Heils) is op zoek naar een maatje om leuke dingen te gaan doen. Het liefst om samen te gaan vissen, zijn grote passie! Deze rustige Italiaanse man, die nog moeite heeft met de Nederlandse taal, zou dat graag eens in de week een uurtje willen doen.

Domus De Hoek is een beschermde woonvorm voor dak- en thuisloze mensen die nergens anders terecht kunnen. Zij krijgen 24-uurs begeleiding, een eigen kamer en benodigdheden voor het eerste levensonderhoud. De hulpverlening wordt aangepast op de zorgvraag met als doel dat cliënten zo zelfstandig mogelijk kunnen meedoen in de samenleving. Voor meer informatie over de vacature klik hier. Of neem contact op met:

Vrijwilligerscoördinatoren Margaritha van Overbeeke en Anna Klaassen
Aïdadreef 8, 3561 GE Utrecht | T (030) 27 49 121
M (06) 31 00 37 80 (Margaritha)
M (06) 31 04 50 71 (Anna)

De functie

Functieomschrijving:

Als 'Maatje' word je gekoppeld aan één of meerdere cliënten die je regelmatig bezoekt en waarmee je leuke, laagdrempelige en/of ontspannende activiteiten gaat doen. Voor een cliënt van Italiaanse komaf (die nog moeite heeft met de Nederlandse taal) zijn we op zoek naar een maatje die onze cliënt af en toe opzoekt om leuke dingen te gaan doen. Met name samen te vissen is een activiteit die onze cliënt graag wil gaan oppakken.

Functie-eisen:

• Je bent sociaal, stabiel, geduldig en zelfstandig
  • Je bent minimaal 1x in de week 2 uur beschikbaar
  • Je komt afspraken na
  • Je hebt respect voor andere normen en waarden
  • Je spreekt de Nederlandse taal goed en kan goed luisteren
  • Een verklaring omtrent gedrag (VOG) is vereist voor alle functies waarbij er sprake is van een relatie tussen medewerker en cliënt. De kosten hiervan worden vergoed.

Wat vragen we verder van jou?

• Vriendelijke en servicegerichte instelling naar de deelnemers toe, tegelijkertijd sta je sterk in je schoenen.
  • Affiniteit met dak- en thuislozen verslaafden.
  • Je bent in staat om te kunnen observeren en bijzonderheden te bespreken met een begeleider.
  • Flexibel zijn in het handelen naar cliënten en collega's.

Leger de Heils

Het Leger des Heils is een christelijke organisatie en actief in meer dan 120 landen. Vanuit haar christelijke motivatie verleent het Leger materiële en immateriële hulp aan mensen “zonder helper”. Het Leger des Heils in Nederland is actief op het gebied van de maatschappelijke opvang, arbeidsre-integratie, reclassering, preventie en maatschappelijk herstel, verslavingszorg, kerkelijk werk en internationale ontwikkelingshulp. De 5.500 professionals en 900 vrijwilligers van het Leger des Heils staan per jaar klaar voor circa 55.000 mensen. Voor meer informatie over de organisatie: www.legerdesheils.nl.