Hengelsport biedt bijdrage aan de volksgezondheid

Donderdag, 11 maart 2021

Een aantal maatschappelijke organisaties en politieke partijen, waaronder de Dierenbescherming en de Partij voor de Dieren, zijn uit op het beperken of zelfs verbieden van de hengelsport. Met gerichte acties en politieke inbreng weet men de nodige invloed uit te oefenen op gemeentelijk, provinciaal en Rijksniveau.

AUHV-bestuurslid Edward Broekhuizen: “Het kan toch niet zo zijn dat een sport/hobby van een kleine 2 miljoen mensen - de georganiseerde hengelsport kent de op een na grootste sportbond van Nederland - door onvoldoende tegenspel beperkt wordt. Wat in
deze discussie over het algemeen buiten beschouwing wordt gelaten, is de niet te onderschatten bijdrage van de hengelsport aan de volksgezondheid, zowel in lichamelijke als geestelijke zin. Niet voor niets hebben zich in deze corona-tijd tienduizenden nieuwe leden zich laten inschrijven bij hengelsportverenigingen. Ook bij onze AUHV! Over ontstressen en welzijn gesproken”.

Op 17 maart aanstaande kunt u het verschil maken door een stem uit te brengen op die partijen die het belang inzien van onze hengelsport.