Nachtvissen/ 3 hengels

Nachtvissen (tussen 2 uur na zonsondergang tot 1 uur voor zonsopkomst)

Als lid van de AUHV kun je op het meeste van het AUHV viswater mag je GRATIS nachtvissen, hier heb je geen nachtvissticker op je AUHV VISpas nodig.
Niet-leden (van de AUHV) mogen NOOIT nachtvissen in AUHV viswater.
Let op: in Utrecht en Houten gelden vanuit de gemeentes nachtviszones

Vissen met 3 hengels

Met 3-hengels vissen is op een aantal aangewezen wateren voor AUHV leden ook mogelijk om gratis te vissen met 3-hengels. Ook hiervoor is geen sticker op je AUHV VISpas nodig.
Niet-leden mogen NOOIT met 3-hengels vissen in AUHV VISWATER.

Foto: een mooie nachtelijke schubkarper uit  Utrechts water.

Landelijke nachtvis/ 3-hengel toestemming

Sportvisserij Nederland heeft samen met haar federaties en De Karper Sportvisserij Nederland (De KSN) een landelijke nachtvis- en 3e hengeltoestemming uitgebracht. Deze documenten (stickers voor op de VISpas)  zijn online te koop via Sportvisserij Nederland. Hier lees je meer over deze toestemmingen.

Op water van andere verenigingen en federaties (dus geen eigendom van de AUHV) kun je met de landelijke nachtvis- en 3e hengeltoestemmig wel terecht.
Deze zijn in de "Gezamenlijke lijst van Nederlandse wateren" aangegeven met een de volgende icoontjes:
        en

Deze toestemmingen zijn dus NIET van toepassing op viswater van de AUHV en hoef je als AUHV lid dus niet te kopen om op AUHV-wateren 's nachts (of met 3 hengels) te vissen.
Niet AUHV leden mogen dus NOOIT 's nachts vissen of met 3 hengels op AUHV viswater.