Over ons

De AUHV werd op 5 april 1925 opgericht  in de stad Utrecht en is nu uitgegroeid tot een regionale vereniging met ruim 10.000 leden met pachtcontracten voor méér dan 3.500 hectare viswater in de regio Groot- Utrecht. Dit viswater is voor onze leden beschikbaar tegen één van de laagste contributies in Nederland. Meer dan 60% van de contributie wordt afgedragen aan Sportvisserij Nederland. Aan het al voordelige AUHV lidmaatschap zijn nog EXTRA voordelen verbonden, klik hier voor een overzicht daarvan.

De doelstellingen van de AUHV - Algemene Utrechtse Hengelaars Vereniging zijn:

• Het bevorderen van recreatie visserij tegen de laagst mogelijke kosten.
  • Bijdragen aan verbetering van de visstand.
  • Verdediging van de sportvisserijbelangen

De AUHV voert viswaterbeheer door:

• toezichthouden langs de (vis)waterkant.
  • het controleren van visdocumenten,
  • het regelmatig meten van de waterkwaliteit,
  • het uitvoeren van visserijkundige onderzoeken,
  • het opstellen van beheersplannen

Stichting Blauwe Vogels '74

De AUHV organiseert/ sponsort diverse activiteiten voor de gehandicapte kinderen van de Stichting Blauwe Vogel '74.Deze activiteiten worden door de AUHV georganiseerd en betaald uit een fonds waarin de leden (vrijwillig) een bijdrage kunnen doen.

Jaarlijks terugkerende activiteiten zijn ondermeer: de visdag volledig verzorgd dagje uit. Daarnaast ondersteunt het fonds de stichting Blauwe Vogels '74 financieel waar mogelijk.