Groot aanbod boten en visboten tijdens Hengelsport- en Visbotenbeurs

Maandag, 8 oktober 2012

De Jaarbeurs Utrecht is op vrijdag 30 november t/m zondag 2 december 2012 hét hengelsport- en visbotendomein van Europa. Kijkend naar de aanmeldingen zijn er reeds 120 exposanten. Het boten- en visbotengedeelte is op deze nieuwe locatie groter dan ooit te voren.

Tussen de vele hengelsportmaterialen op de beurs nemen de visboten en buitenboordmotoren een speciale plaats in. Organisator DRT Events heeft dit jaar meer inschrijvingen dan ooit ontvangen van botendealers, leveranciers, importeurs en zelfbouwers. Het aanbod is groot in zowel aluminium boten als polyester boten, zowel voor de zeevisserij als voor de zoetwatervisserij. Overigens zijn ook de kajaks en bellyboten op de beurs te bewonderen. Diverse merken en leveranciers hebben dit jaar nieuwe modellen uitgebracht en willen deze maar wat graag laten zien. De Jaarbeurshallen lenen zich uitstekend voor de presentatie van de visboten.

Een visboot is de droom van elke visser, deze staat voor ‘absolute vrijheid’ en brengt de grote vissen en mooiste stekken dichterbij. Op de beurs staan boten vanaf enkele honderden euro’s tot enige tienduizenden euro’s. Hoewel elke discipline binnen de sportvisserij wel gebruik maakt van boten, zijn het vooral de roof- en zeevisboten voor de roofvis- en zeevissers waar de grootste vraag naar is. Behalve boten is het ook van belang om een goede buitenboordmotor, elektromotor en/of fishfinder uit aan te schaffen. Keuze genoeg op de beurs, want voor deze ‘aanverwante’ zaken zijn er eveneens veel (toe)leveranciers aanwezig die hun ‘toys for boys’ etaleren in de Jaarbeurs.

De vele botenleveranciers, importeurs en zelfbouwers zullen dit jaar stevig uitpakken met hun stands en demonstratieruimte. Bij deze categorie noemen we namen als Ribbink Nautic, Watersport Vonk, Kewi.nl, Hobim Boats, J.B Boten, Ijsselsport, Marcraft,
Mateijsen Watersport, Nautische Unie, Alumacraft Nederland, Van Zelst Watersport, Nion Hobie Viskayaks, Honda Nederland, Predatorcraft Fishingboats, Vulpen Boats, Poelgeest Fishingboats, Technautic B.V, Aluminiumjon en JMsails.

bron: DRT Events