Gemeente Utrecht start traject voor een nieuwe ‘visie stadswater’

Vrijdag, 19 februari 2021

De gemeente Utrecht start met een participatietraject voor de nieuwe visie op de stadswateren. De gemeente vraagt bewoners, watersporters, waterrecreanten en ondernemers mee te denken. Wij als hengelsporters van de AUHV kunnen onze stem hierin laten horen, om te beginnen via een online enquête.

Er wordt gestart met een enquête tot en met 28 maart. Je kunt hierin aangeven hoe je – ook als sportvisser - de huidige stadswateren beleeft en welke verbetermogelijkheden je ziet.

Utrecht is een stad waarin volgens de gemeente gezondheid en leefbaarheid voorop staan. Het stadswater is een belangrijk onderdeel van de openbare ruimte. Het biedt goede mogelijkheden voor sport en recreatie. De gemeente wil dat dat iedereen kan genieten van het openbare water in Utrecht.

Daarom is het belangrijk dat je als hengelsporter je stem en visie laat horen. In de standaard antwoorden van de enquête vind je de hengelsport als optie (helaas!) niet terug; die kan je in de open ruimte uiteraard wél invullen.

De digitale enquête staat open van 15 februari tot en met 28 maart 2021 via denkmee.utrecht.nl/projects/visiestadswater. Hier vind je ook meer informatie. Daarna organiseert de gemeente diverse gesprekken om - naar verwachting - in het derde kwartaal van 2022 de visie vast te stellen. Laten we hopen dat de hengelsport daarin de juiste aandacht krijgt. Invullen dus die enquête, en vraag je vismaat om dat ook te doen.