Vissen in heel Nieuwegein toegestaan

Vrijdag, 18 januari 2013

NIEUWEGEIN - Sportvissers kunnen in Nieuwegein nu zowel op de grotere als op de kleinere wateren vissen. De gemeente Nieuwegein heeft het visrecht verhuurd aan HSV De Vaart-Poscar.

Een mooi resultaat voor de vereniging en de leden van De Vaart-Poscar. Voorheen kon slechts in enkele wateren legaal gevist worden, nu kan een ieder in de sloot in de buurt legaal vissen. Iedereen die wil vissen heeft een VISpas nodig.

In heel Nieuwegein mag men sportvissen, maar let wel op dat niet in elk water gevist mag worden. De sportvisser mag alleen oevers betreden die openbaar toegankelijk zijn!

Visrecht

Gemeente Nieuwegein is akkoord gegaan akkoord met het verzoek van HSV De Vaart-Poscar door het visrecht aan hen te verhuren. HSV De Vaart-Poscar wordt hiermee de visrechthebbende en geeft vervolgens aan haar leden schriftelijke toestemmingen uit. De huurovereenkomst geldt in principe voor zes jaren en wordt stilzwijgend verlengd met 1 jaar.

De Vaart-Poscar zal de nieuwe wateren ook inbrengen in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse viswateren (via de aanvullingslijst), zodat iedereen met een VISpas hier mag vissen, ook AUHV-leden.

Wij van de AUHV zeggen: mooi werk!