Verslag eerste wedstrijd Utrechtse Karperkampioenschappen Veldhuizen

Vrijdag, 19 augustus 2016

In juni werd de eerste wedstrijd van de Utrechtse Karperkampioenschappen 2016 gevist, aan Plas Veldhuizen in Utrecht. De dames en heren karpervissers hebben hun best gedaan en dat leverde een aantal mooie vissen op. Lees het verslag, check de foto's en de uitslag.

Dit jaar hebben 9 koppels zich aangemeld voor de competitie, bestaande uit heren maar ook enkele dames. Plas Veldhuizen is een mooi water in De Meern dat bekend staat om een prima bestand aan karpers.

Vissen dit jaar de dames de heren naar huis?

De eerste avond verliep rustig qua vangsten, maar in de loop van de nacht werden de eerste mooie vissen genoteerd. Gezelligheid staat bij de Utrechtse Karperkampioenschappen voorop, maar de deelnemers doen er wel alles aan om hoog te eindigen. Dat bleek wel toen een karper zich op stek 1 vast zwom. Deelnemer Franklin Schalk bedacht zich geen moment, ging te water en wist alsnog een fijne schub van 5,1kg te landen.

Franklin 'Boomstam' Schalk doet alles voor de foto... ehm vangst ;-)

Mooie 12,9kg spiegel voor Van Gelderen en Van Gelder, de grootste vis van de wedstrijd

Uitgebreid verslag en uitslag

Voor een uitgebreid verslag, meer foto's en de volledige uitslag , klik hier.

Tot de volgende wedstrijd, succes dames en heren!