Vismeesters gezocht!

Vrijdag, 16 oktober 2015

De AUHV is op zoek naar vismeesters! Meld je aan en krijg een gratis Cursus Vismeester van Sportvisserij Nederland!

De AUHV is actief in het Vissenschoolproject van Sportvisserij Nederland en beschikt over een aantal vismeesters. Zij bezoeken de basisscholen in hun omgeving en verzorgen er een visles en een visexcursie. Zo maken bijna alle kinderen op de basisschool kennis met de sportvisserij als hobby en de hengelsportvereniging als leuke club om lid van te zijn.

Het programma van een visles bestaat uit twee delen: ruim een uur biologie - de visles - en twee uur visexcursie. De vislessen en het lespakket zijn gericht op de groepen 7 en 8 van de basisschool. De viskids krijgen een gratis AUHV-jeugdvergunning aan het einde van de les.

Vislessen in 2015

In 2015 zijn onder meer drie vislessen gegeven op basisscholen in Lopik en Hoograven (2). In Hoograven werd gevist aan het Ridderplantsoen. De vismeesters zijn ook actief geweest in Woerden en Wijk bij Duurstede.

-> Bekijk hier het foto-album van de visles bij groep 8 van De Hoge Raven

Meld je aan als vismeester

Lijkt het je leuk om visles te geven op basisscholen? Meld je dan aan via deze vacature. De AUHV zorgt er dan voor dat je gratis de Cursus Vismeester kunt volgen bij Sportvisserij Nederland.

Bekijk hieronder een voorbeeld van een visles op Basisschool Johannes Bogermanschool in Genemuiden: