Kom naar de Jeugdhengelsportdag op 25 april!

Dinsdag, 14 april 2015

Utrecht, 10 april 2015 - Van 19 tot en met 26 april vindt de elfde Nationale Sportweek plaats. Sportverenigingen, scholen en gemeenten organiseren in het hele land sportieve activiteiten. Ook de Algemene Utrechtse Hengelaars Vereniging (AUHV) doet op zaterdag 25 april mee aan de Nationale Sportweek met een jeugdhengeldag aan de Rietplas in Houten.

Vorig jaar werden er tijdens de Nationale Sportweek landelijk ruim 7.000 sportactiviteiten georganiseerd met maar liefst 870.000 deelnemers. Dat de organisatie van sportactiviteiten ook dit jaar volop aan de gang is, bewijst de lange lijst van aangemelde activiteiten op www.nationalesportweek.nl.

Hengelsport

De AUHV organiseert op zaterdagochtend 25 april aan de Rietplas in Houten (tegenover het strandje) een jeugdhengeldag. Van 10.00 tot 13.00 uur zijn er verschillende activiteiten gepland. De deelnemers krijgen visles, kunnen zelf ook een tijdje vissen, er is een aquarium en er zijn verschillende demonstraties. Voor materiaal wordt gezorgd. Ook de ouders zijn natuurlijk van harte welkom!

Een jeugddag aan de Rietplas, in 2011 tijdens Nationale Hengeldag.

Vereniging AUHV

De AUHV werd in 1925 opgericht en is uitgegroeid tot een regionale vereniging met ruim 10.000 leden en meer dan 3.000 hectare viswater in de wijde omtrek. Kijk voor meer informatie en nieuws over sportvissen in de regio Utrecht op www.auhv.nl.