5 december uitzet spiegelkarpers Biezenvelden Houten

Dinsdag, 2 december 2014

Schrijf in je agenda! Aanstaande vrijdag 5 december om 12:00 uur zal de AUHV een partij spiegelkarpers uitzetten in de Biezenvelden in Houten.

Hoogheemraad Guus Beugelink van Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden en wethouder Kees van Dalen van de gemeente Houten zetten de eerste karper uit.

Het gaat om een bijzondere uitzetting, waarbij de AUHV en het waterschap symbolisch markeren dat ze beter gaan samenwerken. Waterschap en AUHV stemmen het uitzetten van vis in de toekomst af. Daar waar jarenlang weinig tot geen overleg plaatsvond, kijken beide partijen nu uit naar een nieuwe start van de samenwerking.

Half november vond de eerste uitzetting plaats van enkele schubkarpers en zeelten. Aanstaande vrijdag zal een gezamenlijke uitzetting plaatsvinden van enkele tientallen spiegelkarpers.

Iedereen die vist op karper, karpers een warm hart toedraagt, graag wil helpen of gewoon geïnteresseerd is: je bent van harte welkom op vrijdag 5 december om 12:00 uur bij de Biezenvelden in Houten. Let op: indien je met de auto komt, adviseren we je om je auto te parkeren in de wijk De Haag, tegenover de Biezenvelden. Bij het water is het niet mogelijk om te parkeren.

Tot vrijdag!

Lees ook: