Schubkarper en zeelt uitgezet Biezevelden Houten

Woensdag, 19 november 2014

Vandaag zijn de eerste karpers en zeelt uitgezet in de Biezevelden. Een team van negen vrijwilligers zorgde ervoor dat de vis gewogen en gemeten werd en vervolgens te water werd gelaten.

In totaal vonden zo'n 40 karpertjes van rond de twee kilo (40-50 cm) en een grote teil met kleine zeeltjes de vrijheid. De visstand had weer een impuls nodig, na een forse vissterfte in 2012.

Mooie karpertjes, geleverd door kweker Jan van Mechelen

De karpertjes werden netjes gewogen, gemeten en gefotografeerd.

Niet alleen karper, maar ook zeelt werd uitgezet.

Mooi werk!

De Biezevelden; mooi en goed bereikbaar viswater.

De mannen die zich vandaag inzetten voor de uitzet. Vrijwilligers bedankt!

De uitzetting volgt naar aanleiding van overeenstemming tussen het Hoogheemraadschap De Stichtse Rijnlanden (HDSR) en de AUHV halverwege dit jaar.

Het is de eerste van twee uitzettingen in de Biezevelden. De tweede uitzetting zal zeer waarschijnlijk plaatsvinden op vrijdag 5 december. Die dag zullen spiegelkarpers uitgezet worden, samen met HDSR. Meer informatie hierover volgt op onze website.

Lees ook: