Hengelsport- en Botenbeurs 2014 wordt een knaller! (video)

Vrijdag, 17 oktober 2014

Een hengelsportbeurs met meer dan 160 stands, wie had dit voor mogelijk gehouden? De 13e editie van de Utrechtse Hengelsport- en Botenbeurs maakt zich opnieuw op voor een spraakmakende ‘dolle visdriedaagse’, ditmaal op 28, 29 en 30 november 2014!

Je vindt de AUHV-stand in Hal 2, stand 072.

Organisator DRT Events verwacht veel publiek op dit topevenement in de Jaarbeurs, dat in 2013 liefst 160 standhouders en ruim 16.500 enthousiaste bezoekers naar Utrecht trok.

Bekijk hier de sfeerimpressie van de Hengelsport- en Botenbeurs editie 2013:

Dit jaar komen er meer standhouders dan ooit naar Utrecht. Er verschijnen een flink aantal groothandels die de kans om een groot publiek aan te spreken, niet zomaar voorbij laten gaan. Wat te denken van giganten als Fox, Nash, SPRO, Daimond Baits, Sensas, Leonard Sports, Pure Fishing, Korda, Taska of Preston Innovations? Al dan niet verspreid over het Carpsquare plein of de rest van het Jaarbeursoppervlak van 20.000 m² kan iedereen de verzameling stands komen bekijken. Om er één uit te lichten: SPRO/Gamakatsu.

Op de stand van ruim 228 m² komt de groothandel uit Vianen met een breed scala aan producten uit alle hengelsportdisciplines. Hierbij zullen veel nieuwe 2015-artikelen te zien zijn, want de firma zal er meer dan 700 (!) uitbrengen komend jaar. Op de SPRO-, Strategy en Gamakatsu stand kan iedereen diverse bekende vissers ontmoeten en ze het hemd van het lijf vragen, zoals roofvissers Henk Simonsz en Yvo Bindels, en karpervissers Pieter van de Werfhorst en Saron Debets. Ook leden van het SPRO Witvisteam staan met al hun kennis op de stand.

Boten

Maar er is natuurlijk nog veel meer. Naast groothandels tref je winkeliers, reisbureaus, hengelsportverenigingen en organisaties, en kun je interessante lezingen volgen. En laten we de visboten niet vergeten. De afdeling visboten niet vergeten, deze is meer dan gevuld dit jaar. Standhouders laten hun mooiste visboten, buitenboordmotoren en fishfinders zien, terwijl geïnteresseerden alles kunnen vergelijken, prijzen kunnen aanvragen, inruil kunnen bespreken of afspraken maken over proefvaarten of bezoek aan de showrooms.

We zien ook een nieuw merk verschijnen op de stand van de Nautische Unie, namelijk Crestliner. Deze aluminium gelaste visboten zijn voor het eerst sinds tien jaar van afwezigheid terug op de Europese markt! Roofvisser Dietmar Isaiasch zal binnenkort de nieuwe 2015 ‘Crestliner Pro Tiller 1650’ aan de tand voelen en hier verslag van doen. Deze boot zal op de stand van Nautische Unie te bezichtigen zijn. Op de stand zullen tevens o.a. Bertus Rozemeijer, Marco Kraal en Jouke Jansma aanwezig zijn.

Carpsquare: alles voor de karperliefhebber

Carpsquare vormt een centraal onderdeel van die beurs. Dit karperplein vormt een ‘beurs binnen een beurs’ en zal in 2014 nóg groter worden! De totale beurs krijgt in de Jaarbeurshallen een oppervlakte van 20.000 m². De Jaarbeurs is daarmee op vrijdag 28 november, zaterdag 29 en zondag 30 november 2014 hét hengelsportdomein van Europa, zeker voor karpervissers! Carpsquare is hét trefpunt voor de karpervisser en weerspiegelt alles wat met karpervissen te maken heeft. Groothandels, organisaties, reisbureaus en winkeliers zullen hun producten graag voorstellen.

Er zal veel te zien zijn, maar ook voldoende om in te slaan voor het nieuwe seizoen. Boilies, hengels, molens, pellets, beetmelders, bivvy’s, flavours, stretchers en alle andere benodigde materialen kunnen aangekocht worden. Nieuw dit jaar is het karper jeugdplein, mede mogelijk gemaakt door de KSN, en een lezingzaal met doorlopende lezingen over karpers. Meer informatie volgt via www.carpsquare.nl en via de Carpsquare Facebookpagina.

Jeugd

Voor de jeugd is Utrecht altijd een beurs om niet over te slaan. Er wordt door Sportvisserij Nederland een leuk Stekkie Parcours uitgezet met allerlei vragen om mooie prijzen mee te winnen. Geen kind hoeft zich te vervelen! Voor de eerste 250 jeugdige bezoekers is er bovendien een gratis SPRO-hengel te ontvangen, terwijl diezelfde kids ook een pak Berlok visvoer meekrijgen. Wees er dus vroeg bij om deze cadeaus niet te missen.

En nu we het toch over gratis hebben; er worden veel prijzen uitgedeeld op de beurs tijdens publieksacties; willekeurige bezoekers kunnen zomaar een goodiebag uitgereikt krijgen. Om nog niet te spreken over de diverse Facebook-acties. De diverse standhouders bieden wekelijks voor duizenden euro’s aan prijzen aan op onze officiële Facebook pagina’s. Zorg er dus voor dat je in ieder geval de Facebookpagina’s van deze beurs en van Carpsquare van een ‘like’ voorziet, want je kon wel eens flink in de prijzen vallen.

Nieuw dit jaar: de Hengelsport- en Botenbeurs 2014 APP

Voor de bezitters van een smartphone komt er begin november bovendien een speciale app uit van de Utrechtse Hengelsport- en Botenbeurs. Met deze app kun je nog beter en sneller aan je informatie komen over de beurs. Het geeft bovendien nog meer voordelen, zoals bij het bestellen van entreekaarten en het deelnemen aan (Facebook) publieksacties.
Let dus op onderstaande links om de Facebookacties te Liken en alle nieuwe informatie te volgen omtrent de beurs.

Hengelsport- en Botenbeurs 2014

• Waar: Jaarbeurs Utrecht
  • Wanneer: vrijdag 28 november t/m zondag 30 november
  • Openingstijden: dagelijks 10:00 -17:00 uur
  • Entree: € 9,- p.p. in de online voorverkoop (excl. € 0,50 transactiekosten) / € 12,- p.p. aan de kassa
  • Voorverkoop: bestel nu alvast uw kaarten online met 25% korting via online ticket, voorverkoop.
Social:

Officiële Hengelsport- en Botenbeurs 2014 Facebookpagina

Facebook.com/Carpsquare

Twitter.com/Hengelbeurs

Evenementenpagina: HSB 2014: geef aan dat je komt!